Als u een wagen huurt in België, mag u er zonder problemen mee naar de volgende landen rijden: België, Denemarken, Duistland, Finland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Ierland, Italië, Luxemburg, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Spanje, Zweden en Zwitserland. U mag de wagen niet gebruiken op eilanden, noch mag u voertuigen van groep L gebruiken op Italiaans grondgebied. Om de wagen achter te laten in een ander kantoor in het buitenland kan dit enkel met personenwagens in samenspraak met het kantoor van afhaling. Let wel! Indien u naar het buitenland gaat met de wagen, moet dit zeker gemeld worden bij het kantoor van afhaling. Simply Rent biedt verschillende modellen wagens aan. Op deze manier kunnen wij voldoen aan al uw noden: verplaatsingen in de stad, vakantie, bedrijfswagen, verhuis,… De wagen oppikken Als u bij een ongeval betrokken raakt, moet u het volgende doen: Gelieve uw huurgegevens in te vullen min. 24 u. voor aanvang huur. Indien u een wagen wenst minder dan 24 u. voor ophaling, gelieve dan telefonisch contact op te nemen i.v.m. beschikbaarheid. Via het aanvraagformulier op deze website kan u een reservatieaanvraag indienen voor een auto uit de categorie naar uw keuze. De auto wordt verhuurd na voorleggen van kredietkaart, rijbewijs en identiteitskaart en het invullen van het verhuurcontract op het Simply Rent kantoor. Een trip aan het plannen? Begin uw reis. U kan uw gehuurd voertuig 24 uur op 24 en 7 dagen op 7 terug inleveren bij Simply Rent. Hoe? U kan tijdens het reserveren kiezen voor 08.00 u. als inlevertijd.Mag ik met de wagen naar het buitenland?
Welk type wagen kan ik huren?
Al onze huurwagens zijn maximaal 2 jaar oud en worden steeds in de beste staat onderhouden om u een maximale veiligheid te garanderen. Vóór en na elke wagenhuur wordt het voertuig volledig nagekeken en gereinigd. Bijkomende uitrusting zoals een babystoeltje, kan ook gehuurd worden.
Kan ik een exact wagentype reserveren?
Onze wagens worden ingedeeld in categorieën volgens hun specifieke eigenschappen, de categorie wordt met een letter aangeduid. Simply Rent garandeert u een wagencategorie, niet een specifiek wagenmerk of type.Ophalen en terugbrengen van de wagen
Wanneer u de huurwagen gaat ophalen, moet u uw rijbewijs + identiteitskaart + kredietkaart (VISA of Mastercard) op naam bestuurder bij zich hebben. Let op! Pre-Paid kaarten worden niet aanvaard! Bancontact of cash worden enkel aanvaard voor bestelwagens. Enkel in het kantoor van Kuurne kan ook nog betaald worden met bancontact voor de bestelwagens.
Indien u extra diensten wenst (bijkomende dekkingen, bijkomende bestuurder, kinderzitje ...) kunt u dit aan de rental agent doorgeven. Deze diensten worden dan vermeld op het huurcontract, dat moet getekend worden. De wagen wordt samen met de klant nagekeken. De klant krijgt dan de sleutel en de boorddocumenten.
De wagen terugbrengen
Het voertuig kan ten allen tijde worden teruggebracht, ook buiten de openingsuren, dit best wel in samenspraak met het desbetreffende kantoor. De volgende dag wanneer het kantoor opnieuw open gaat, voeren onze mensen de controle uit en houden u op de hoogte indien dit nodig zou zijn. Tot op het ogenblik van heropening blijft u aansprakelijk voor het voertuig.
Het kan zijn dat u het voertuig vroeger wenst terug te brengen omdat u het niet meer nodig heeft. Dat kan uiteraard in samenspraak met het kantoor.
Tussen al onze stations in België is 'one way' mogelijk voor de personenwagens. U kunt voor een kleine kost van €12 + BTW het voertuig achterlaten in een ander station dan waar u het oppikte op voorwaarde dat u dit vermeldde bij de reservatie. Indien u de wagen aflevert bij een ander station dan vermeld op het verhuurcontract, wordt een vergoeding van € 25,00 (excl. btw) aangerekend. Bestelwagens moeten steeds teruggebracht worden naar het station van oorsprong. Internationale one ways zijn ook mogelijk voor personenwagens, hier zijn steeds extra kosten aan verbonden. Voor meer inlichtingen kunt u terecht bij onze rental agents.
De wagen moet met een volle brandstoftank teruggebracht worden. Als dit niet het geval is, zullen u naast de prijs van de brandstof extra kosten aangerekend worden voor de service.
Kan de wagen geleverd/opgehaald worden?
Tijdens de openingsuren kan de wagen, tegen een bijkomende vergoeding, geleverd en opgehaald worden op een locatie van uw keuze. Voor meer inlichtingen over deze service, neemt u best contact op met uw Simply Rent-kantoor.Wat bij pech/ongeval?
- de namen en adressen van alle betrokken personen en/of getuigen schriftelijk verzamelen
- in geen geval erkennen dat u in fout of aansprakelijk bent
- het voertuig niet verlaten zonder de veiligheid ervan te verzekeren
- onmiddellijk de politie bellen wanneer een derde in fout is of wanneer er gewonden zijn
- het aanrijdingformulier invullen en terugsturen naar Simply Rent, Kuurne, Industrielaan 24/100 (ook indien een PV werd opgemaakt door de politie)
- het voertuig onmiddellijk naar de verhuurder terugbrengen zodat een expertise kan uitgevoerd worden
De dekkingen CDW/Super CDW kunnen opgeheven worden wanneer duidelijke nalatigheid bij het invullen van het aanrijdingformulier wordt vastgesteld.
Avis doet al het mogelijke om technische defecten of pech te voorkomen:
Wanneer u toch te maken krijgt met een technisch/mechanisch defect of panne, neem dan zo snel mogelijk contact op met uw Simply Rent-kantoor.
In geen geval mag u de wagen laten herstellen zonder formeel voorafgaandelijk akkoord van Simply Rent.Hoe kan ik mijn huurvoertuig betalen?
Hoe zit het met tanken?
Er zijn er twee opties voor het inleveren van de auto:
1. Bring Back Full: Als u de wagen weer met een volle tank inlevert, brengen we geen kosten in rekening, zelfs niet als u bij het ophalen voor Fuel Up Front (zie nummer 2) hebt gekozen. Als u minder dan 120 kilometer heeft gereden, dan moet u de tankbon van het aftanken van de huurwagen kunnen tonen, anders wordt toch een extra kost aangerekend.
2. Pay On Return: Als u de huurwagen niet met een volle tank inlevert, kunnen wij hem voor u aftanken. Dit is echter wel de duurste optie. De prijs per liter kan u altijd op het kantoor van afhalen bekijken.
Vergeet bij het reserveren niet de algemene voorwaarden te lezen. Hierin staat alles wat u moet weten voor u op reis gaat.24/24 en 7/7 inleveren van uw voertuig?
Filiaal
Filiaal
AVIS KORTRIJK
AVIS BRUGGE
AVIS GENT
AVIS SINT-NIKLAAS
AVIS AALST
AVIS LEUVEN
AVIS MONS
AVIS DOORNIK
Adres
Adres
Industrielaan 24/100, 8520 Kuurne
Sint-Pieterskaai 9, 8000 Brugge
Voskenslaan 147, 9000 Gent
Prins Boudewijnlaan 2, 9100 Sint-Niklaas
Leopoldlaan 99, 9300 Aalst
Geldenaaksebaan 484, 3001 Leuven
Boulevard Gendebien 8, 7000 Mons
Chaussée de Tournai, 7500 Doornik
Contact
Contact
TEL: +32 56 72 54 99 MAIL: info@avis-kortrijk.be
TEL: +32 50 39 44 00 MAIL: info@avis-kust.be
TEL: +32 9 222 00 53 MAIL: info@avis-gent.be
TEL: +32 3 765 10 10 MAIL: info@avis-waasland.be
TEL: +32 53 70 82 70 MAIL: info@avis-waasland.be
TEL: +32 16 25 00 55 MAIL: info@avis-brabant.be
TEL: +32 65 31 79 71 MAIL: Mons@skynet.be
TEL: +32 69 21 21 77 MAIL: Mons@skynet.be
- © Simply Rent 2020
- Huurvoorwaarden
- Recht & Privacy
- Site Map